In de zomer van 2024 startten wij als ‘Door Communicatie combi-deal’ op de communicatieafdeling van ZorgAccent. Op dat moment werkten hier slechts één vaste collega en een brandmanager (op ZZP-basis).Er waren dan ook dringend helpende handjes nodig! Niet alleen om alles in goede banen te leiden voor een toekomstig team, maar ook voor de geplande rebranding.
Crisisoefeningen, eindejaarsgeschenken & ad hoc verzoekjes
Onze werkzaamheden waren ontzettend uiteenlopend. Van website-aanpassingen tot het beheer van het intranet, het opstellen van persberichten, redigeren van columns, de mailbox bijhouden en vele, vele ad hoc verzoekjes. Daarnaast hadden we ook onze eigen projecten. Wieke mocht bijvoorbeeld aansluiten bij haar eerste crisisoefening: “Ik had nog nooit in een crisisteam gezeten, dus ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten. Maar wat is dat leuk zeg! Oké, het is natuurlijk niet leuk als er écht wat aan de hand is, maar het snelle schakelen en de juiste communicatie optuigen vond ik echt heel interessant om een keer mee te maken.”
Anita nam, onder andere, de regie over de eindejaarsgeschenken als intern project op zich: “Door mij te focussen op de eindejaarsgeschenken kwam ik erachter hoe ontzettend groot ZorgAccent is. Plus hoeveel (zorg)professionals met uiteenlopende disciplines zich dagelijks inzetten voor de organisatie. Want zo simpel als het regelen/bedenken van een feestelijk geschenk lijkt, zo complex is het logistieke proces om íedere collega van dit belangrijke gebaar te voorzien.’’
We hebben ons de afgelopen negen maanden zeker niet verveeld!
Rebranding
Dat de zorg de afgelopen jaren sterk is veranderd, zal niemand zijn ontgaan. Vanuit ZorgAccent was er de wens en urgentie om mee te gaan in die verandering. ‘Denkt in mogelijkheden’ was altijd de visie. De focus op de zorgstichting zelf. Maar dit werd breder getrokken, meer gericht op de gehele samenleving. Als een mooie uitdaging om familie, naasten, vrienden, cliënten en zorgprofessionals te laten ‘Denken in mogelijkheden’ over de zorg. Er werd stapsgewijs een rebranding uitgerold die aansloot op de kleurrijke huisstijl van ZorgAccent, maar dan in een modern jasje mét een knipoog. Wij konden hierbij helpen door de nieuwe huisstijl te laten zien aan collega’s die ermee gaan werken en hun feedback op te halen.
Het stokje DOORgeven
Na een uitgebreid sollicitatietraject is er inmiddels een compleet nieuw, enthousiast communicatieteam gestart. Deze collega’s kregen door onze verlenging de ruimte om ZorgAccent goed te leren kennen. Natuurlijk hebben we gezorgd voor een zorgvuldige overdracht en geven we het stokje nu met een gerust hart aan ze door.
We willen alle collega’s van ZorgAccent bedanken voor de fijne samenwerking! In het bijzonder brandmanager Elien Tuitert, die ons in korte tijd wegwijs heeft gemaakt als onuitputtelijke, maar bovenal gezellige vraagbaak. En met wie we onze tijd samen bij ZorgAccent feestelijk hebben afgesloten😉(zie foto).
Door Wieke & Anita