De bouw maakt het!
Mijn eerste werkweek bij Door betekende -alweer bijna vijf jaar geleden- ook direct een eerste kennismaking met ADS Groep. Zij konden wel wat helpende handen gebruiken op het gebied van Marketing & Communicatie en ik verving met deze interimklus een voormalig Door-collega. Eén dag in de week zette ik koers naar het in-het-oog-springende kantoorgebouw in Goor om me onder te dompelen in de fascinerende bouwwereld.
Met een berg mooie bouwprojecten, ook in de watermarkt, was er altijd wel iets om over te schrijven. Innovatieve watertechnologieën, indrukwekkende renovaties van rioolwaterzuiveringen en gave prefab bouwconstructies; meer dan genoeg input voor vele social media-updates. Dat was tegelijkertijd ook een boeiende missie waar ik me tijdens deze ADS-periode met veel plezier over ontfermde. Sowieso was het altijd een goed gevulde werkdag met interessante gesprekken, deadlines en volop dynamiek. Van het interviewen van collega’s en waterschappen tot vacatureteksten en de interne communicatie via Sharepoint; er kwam van alles voorbij. Ook was het tof om in de grote productiehallen van Toelevering Bouw en Water rond te lopen om op zoek te gaan naar waardevolle content. Op deze plek kon ik met eigen ogen zien hoe modulaire bouw en prefab er in de praktijk uit ziet. En dat soort dingen maakte deze klus juist zo leuk!
Tijd om los te laten
En verder? Met een nuchtere club collega’s en een fijne aanpakkers-mentaliteit kreeg marketing en communicatie steeds meer een gezicht. ADS groeide, en het werd tijd voor een vaster en eigen team op het gebied van M&C. Na een gedegen inwerkperiode, was het zover; het fundament kon ik met een gerust hart overdragen. Op naar een nieuw hoofdstuk!
