5 jaar werken bij Door

Werken bij een tekst- & communicatiebureau, terwijl je geen teksten kunt schrijven. Kan dat? Ja, dat kan! ‘Maar wat doe je dan’, wordt me vaak gevraagd.

Vijf jaar geleden vroeg Hanneke of ik haar wilde helpen met de administratie. ‘Het stelt niet zoveel voor, misschien twee uurtjes per week. Dan heb ik net wat meer tijd voor andere zaken’, aldus Hanneke. Voor mij een heel leuke uitdaging.

Met m’n laptop onder de arm stapte ik vijf jaar geleden het Holtens Ondernemershus binnen waar Hanneke eerst haar kantoor had. Ik controleerde de in- en uitgaven, maakte facturen in een Excel-bestandje en zorgde dat de twee collega’s die op dat moment in dienst waren hun salaris op tijd kregen.

Het bedrijf groeide en Hanneke kocht het huidige pand aan de Larenseweg. De verbouwing heb ik geprobeerd om in goede banen te leiden en dat is gelukt. In mei 2018 zijn we verhuisd.

Er kwamen meer opdrachtgevers en collega’s bij. De Excel-bestandjes voldeden niet meer. Ik ging op zoek naar een passend urenregistratie/factuurprogramma, waar we nu veel gemak van hebben. Vorig jaar gingen we over van Hanneke Janssen, tekst en communicatie naar Door Communicatie. Van het begin tot het eind ben ik bij deze naamsverandering betrokken geweest. Verder ben ik betrokken bij sollicitatiegesprekken, maak ik contracten, zorg ik nog steeds dat alle tien de collega’s op tijd hun salaris krijgen en houd ik me bezig met de boekhouding. Ook organiseer ik de maandborrels, de tweewekelijkse sportlessen, doe ik de boodschappen op kantoor en zorg ik ervoor dat het kantoorpand netjes wordt onderhouden.

Ik zeg altijd: ik doe alles behalve teksten schrijven.